Search Box

joi, 3 octombrie 2013

Prin ochi de statuie


Nu trebuie să fii ca mine ca să poți trăi. Ceea ce am ales eu, azi, e doar un mic detaliu ce-mi poate aduce perfecțiunea interioară. M-am oprit... Indiferent că văd sau nu, indiferent că aud vorbe pe care aș vrea să le contrazic sau principii pe care mi le-aș însuși, de astăzi nu mai am dreptul, nici puterea să o fac. În mine cântă un pian veșnic pe care nu l-am ascultat niciodată. E înduioșător, e candid. Poți afla atât de multe când nu mai cauți; la fel cum te poți pierde de tine atunci când ai căutat prea mult.

Orele, zilele și anii mei se calculează în frunze, ploi și fulgi. De fiecare dată e diferit. Fiecare strop de ploaie e diferit. Fiecare fulg de zăpadă sclipește altfel și fiecare trecător vede altceva în ei. Aș vrea să-i ating, dar mă ating ei pe mine. Se topesc de creștetul meu lucios și-mi urmează linia corpului până la călcâie. Numai așa simt că trăiesc. Ochii împietriți se învârt în gol fără să vadă, iar mâinile s-au obișnuit să zboare. Capul spre cer, iar zâmbetul ca un răsărit trădează viața din mine. Copiii aleargă, părinții îi strigă, poeții visează și ceilalți se ascund. Puteam, demult, să le vorbesc, să-i chem, să-i sfătuiesc. Dar azi învăț ce e un înțelept și primul pas este să tac. Mai sper uneori, mai tind să scap, dar îmi amintesc că nu vreau asta. Vântul bate peste mine acum și ar bate chiar dacă nu aș fi devenit o condiție aparentă de neființă. Nu aș fi schimbat asta. Schimb, însă, cum îl întâmpin și cum îl iubesc.

Și paradisul meu e o dimineață rece, al tău e un rai gol.







3 comentarii:

  1. iubesc modul cum scrii .esti minunata .

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut!
    Pentru ca imi place blogul tau, am inceput sa-l urmaresc. Te astept pe la mine http://filmandotherstories.blogspot.se/
    si daca ai placere sa ma urmaresti...
    :) O iarna frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos blog. Daca iti place si arta contemporana - in special pictura - te invit sa vizitezi un blog deosebit, pe care il gasesti la aceasta adresa.

    RăspundețiȘtergere